Hur pengar fukkar dig !

         2009-11-15 @ 13:34:43 / Allmänt



Kolla den här killen asså hahaha asså ursäktet mig men en riktig jävla horunge asså!

Mer pengar löser inte allt


Det tror iaf inte jag, självklart kan det lösa en jävla massa problem.
Men jag tror inte man blir lyckligare av mer pengar lixom.
Vad betyder alla kronor eller nollor efter om man inte lövin sig själv lövin the life
och är allmänt nöjd med the mowde lixom.
Men det är ju säkert mycket delade meningar på den här fronten
då de med inga kronor i byxfickan strävar efter cash och de med cash strävar efter något helt annat.

Och det är det som är det.
Sträva Sträva Sträva
det känns som det är det enda vi gör

Kan också vara nyttigt att göra eftersom det är då man kommer frammåt
och det är frammåt man vill komma för det är ofta i framgången man mäts
det är iaf jag van vid, det enda jag jobbat med är försäljning

Hela gymnasiet jobbade jag med telefonförsäljning
+ att ja sålde adidasdresser,fjällräven-goose jackor, mp3 you name it
sen tog ja studenten och det blev Godis Panino en snabb sväng
men den lönen höll ju inte så jag sökte ett annat jobb och började
flänga runt i heeela Sweden och kränga mobiler i 1½ åår faktiskt
snittet ligger nog runt 3 mån men jag är en riktigt TUNG säljare som tjänade
galet med caash och hade sjukt kul under tiden .

Men sen kommer den dagen då man
vill FRAMMÅT eftersom man kanske inte anses som seriös när man står där på

ICA MAXI i Höör och kränger mobiler men det folk inte vet är att dem som står sådär i köpcentrum

tjänar så sjuuuuukt mycket pengar om dem är bra på det dem gör.
Finns en kille på 3 som hååvar in minst 100 000 kr innan skatt VARJE MÅNAD
på att stå vid en monter och sälja mobiler : )

men om vi backar tillbaka till det jag skulle säga var att frammåt är vägen och min väg just nu är

ju att jag står här lite halv sleten i 3Butiken Galleria Leo en grå trött söndag
och funderar på vart nästa hållplats ligger.

En annan kille sa : 

Den som kom på ordstävet ”pengar löser inte alla problem” eller ”pengar är roten till allt ont” var garanterat inte företagare. Uttrycken kanske stämmer i många människors vardag men om din vardag är att göra affärer gäller det omvända. Pengar löser alla problem. Har du tillräckligt med pengar kan nämligen betala för att bli av med problemen.

Jag lärde mig att alla problem går att mäta i hur mycket pengar det kommer kosta dig. Om summan understiger vad du tycker är värt att betala för att slippa problemet; då har du inte längre ett problem utan en kostnad. Ju mer pengar du drar in desto högre kostnader klarar du av.

Med andra ord: Ju mer du säljer desto mindre och färre problem.

Sälj, sälj, sälj.

  

 

säljer till en Telenorare, KING

 


Kommentarer
Roy säger:
      2009-11-15 kl 22:00:06


Fin blogg,gärna mer updates. Kolla gärna in min nya blogg också.:)

Trevlig kväll!

Johan säger:
      2009-11-16 kl 12:03:55


Kolla in Sveriges nya upcommer mr Kenny Väst! http://www.youtube.com/watch?v=xY3lfCqirnQ

Han är en av karaktärerna i ett grymt spel som finns på hemsidan. Det går ut på att battla med grymma comeback.



Sofie säger:
      2010-03-29 kl 23:14:06


Visst "fukkar" pengar upp oss, helt sant! Supercool blogg gillar dig skarpt!!!

steVe säger:
      2010-03-29 kl 23:56:31


Sofie ; TACK : ) Blir lite glad faktiskt haha !!!


Visa din käärlek och skriv något:

Kasta ditt namn här! Anonym ? Du e KEFF
Kom ihåg mig?

E-maaaail:

moï har den TUUNGASTE bloggen, här ger jag dig free Reklam

Ge mig kärleeek, DONT HATE!

Trackback



 
Blogg listad på Bloggtoppen.se





RSS 2.0